Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Atentie, angajatori! HG nr. 970/2023 a introdus obligatii noi privind combaterea hartuirii la locul de munca!

Despre ce obligatii este vorba, cum va achitati de ele, ce amenzi riscati?
Aflati toate raspunsurile participand pe 29 ianuarie la webinarul

Hartuirea la locul de munca



Stimate angajator,

Conform HG nr. 970/2023, aveti o serie de obligatii noi in vederea combaterii hartuirii sexuale sau morale la locul de munca.

Mai concret, in termen de 6 luni trebuie sa puneti in aplicare o anumita metodologie prevazuta in acest act normativ, metodologie care stabileste ce responsabilitati aveti si ce actiuni trebuie sa intreprindeti pe linie de prevenire sau gestionare a cazurilor de hartuire (care este procedura exacta de urmat in caz ca va confrunati cu o asemenea situatie in firma).

Si, evident, asa cum se intampla fara exceptie cand se produc schimbari legislative, neclaritatile nu au intarziat sa apara:
  • Un incident izolat poate fi considerat hartuire?
  • Este OK daca le comunicati celorlalti angajati ca aveti de-a face cu un caz de hartuire in firma?
  • Persoana hartuita si hartuitorul trebuie audiate separat?
  • La ce se refera termenul de “victimizare”?
Etc.

Din fericire, raspunsurile profesioniste la toate intrebarile generate de HG nr. 970/2023 va sunt acum la indemana. E suficient sa participati in data de 29 ianuarie la webinarul Hartuirea la locul de munca, sustinut de reputatul specialist prof. univ. dr. Raluca Dimitriu. In cadrul acestui eveniment, dna Dimitriu va limpezi neclaritatile ivite si, totodata, va raspunde intrebarilor punctuale adresate de participanti.  

IMPORTANT! 
Metodologia prevazuta in HG nr. 970/2023 este aplicabila tuturor angajatorilor, indiferent de numarul de salariati. Decurge de aici ca toate firmele vor trebui fie sa o includa in regulamentul intern, fie sa o adopte ca act distinct si sa o puna in aplicare!
 

 

Tematica Webinarului Hartuirea la locul de munca 



Principalele subiecte care vor fi abordate la webinar:

  • Prevenirea actelor de hartuire la locul de munca
     
  • Reactia corecta in cazul raportarii unui act de hartuire in firma
     
  • Cum sa echilibram drepturile si interesele concurente ale victimei si ale presupusului hartuitor
     
  • Metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Noile obligatii ale angajatorilor
     
  • Desemnarea Comisiei de primire si solutionare a plangerilor de hartuire
     
  • Interzicerea victimizarii
     
  • Etapele anchetei unui act de hartuire. Corelarea procedurii de ancheta a hartuirii cu cercetarea disciplinara
     
  • Modificarea regulamentului intern – prevederi obligatorii
     
  • Cum sa mentinem confidentialitatea in timpul investigatiei si daca reclamantul poate ramane anonim
     
  • Raspunderea disciplinara si contraventionala pentru actele de hartuire. Daunele morale
     
  • Poate constitui hartuire un act izolat?
     
  • Corelatii legislative: OG 137/2000 si Legea nr. 202/2002, modificate prin Legea nr. 167/2020, Codul muncii, HG nr. 970/2023

Atentie, orice caz de hartuire este foarte
solicitant pentru dvs., angajatorul!


 
Este suficient sa parcurgeti procedura formala de desfasurare a anchetei unui caz de hartuire, o procedura complexa si care prezinta in fiecare etapa aspecte sensibile:

a) Depunerea plangerii
Plangerea/Sesizarea poate fi formulata de persoana vatamata in forma scrisa sau verbala. in acest din urma caz se va intocmi un proces-verbal.

b) Inregistrarea plangerii
Vor fi inregistrate imediat toate informatiile relevante furnizate in plangere: datele, orele si faptele incidentului/incidentelor.

c) Comunicarea cu victima
Victima va fi informata cu privire la drepturile sale (care sunt acestea?). I se vor comunica posibilitatile de solutionare, se vor clarifica opiniile victimei cu privire la rezultatul dorit si se va consemna decizia luata.

d) Comunicarea cu presupusul hartuitor
Acesta trebuie sa aiba posibilitatea sa raspunda plangerii, sa fie informat cu privire la politica firmei in cazul hartuirii si la posibilele sanctiuni.

e) Elaborarea Raportului de caz
Raportul se realizeaza in termen de maximum 7 zile lucratoare de la depunerea plangerii/sesizarii si este inaintat, in functie de masurile dispuse: departamentului de resurse umane/conducerii institutiei/expertului egalitate de sanse/consilierului de etica.

f) Ancheta
In aceasta etapa, persoana resposabila/Comisia isi formeaza un punct de vedere cu privire la fapta. Astfel, in cazul in care faptele se pare ca au avut loc, se vor propune modalitati de solutionare a sesizarii, luand in considerare care este solutia potrivita pentru victima, prin consultare cu aceasta;

g) Elaborarea raportului final
Raportul final cuprinde investigatiile, constatarile si masurile propuse, dupa caz. El se inainteaza conducerii institutiei/angajatorului. Procesul de solutionare a plangerii/sesizarii se realizeaza cel mai tarziu in termen de 45 de zile lucratoare de la data la care a fost facuta plangerea/sesizarea.

O procedura foarte complexa, asadar.
Si este evident, in acest context, cat de util va este webinarul sustinut de expertul Raluca Dimitriu.

 

Cine este prof. univ. dr. Raluca Dimitriu, expertul care va sustine webinarul?

  • Doctor in drept, specializarea dreptul muncii;
  • Coordonator al lucrarii „Consilier – Codul muncii ”, Editura Rentrop & Straton.
  • Profesor universitar doctor la Catedra de Drept a Academiei de Studii Economice, Bucuresti;
  • Cercetator stiintific principal la Institutul de Cercetari Juridice al Academiei Romane, cu stagii de documentare in domeniul dreptului comparat al muncii in Marea Britanie, Franta, Suedia, Elvetia;
  • Formator al magistratilor specializati in litigii de munca, in cadrul Institutului National al Magistraturii;
  • Moderator a peste 20 de conferinte pe tema “Codul muncii – prezent si perspective” in intreaga tara


Cum se va desfasura webinarul? 

 
Luni, 29 ianuarie 2024, la ora 15.00, accesati www.videoseminarii.ro si autentificati-va folosind username-ul si parola (acestea vi se vor comunica prin e-mail, imediat dupa confirmarea platii de 168 de lei + 19% TVA. Nu conteaza locul in care va aflati, conteaza doar sa dispuneti de o conexiune la Internet.

In prima parte, dna Raluca Dimitriu va sustine o prezentare video cu accent pe aspectele sensibile create de legislatia aplicabila cazurilor de hartuire, iar in partea a doua va comenta si solutiona cele mai frecvente probleme intalnite in practica de managerii HR.

ATENTIE!
Puteti trimite propriile dvs. intrebari (2 la numar) pe adresa seminar@rs.ro, pana pe data de 19 ianuarie, urmand ca solutiile sa va fie furnizate in cadrul webinarului.

Odata ce v-ati inscris pentru a participa la acest webinar, il puteti urmari inregistrat, ori de cate ori doriti, pe aceeasi platforma, in sectiunea Arhiva.


 

Informatii utile pentru dvs.:


Webinar: Hartuirea la locul de munca 
Lector: prof. univ. dr. Raluca Dimitriu
Data desfasurarii webinarului: 29 ianuarie, incepand cu ora 15:00
Conditii: conexiune la Internet
Taxa participare: 168 lei + 19% TVA
 
Veti primi prin e-mail datele de conectare (username, parola) imediat dupa confirmarea platii. Este un eveniment de exceptie care va permite contactul direct cu un specialist de top si, implicit, o informare profesionista si completa asupra acestui subiect de care va loviti permanent!


 

Va asteptam cu placere si va recomandam:




Cu stima,


Alexandra Dumitrache
Organizator eveniment

Divizia Legislatia Muncii
Grupul romano-german Rentrop & Straton


Formular de comanda

Va rugam, alegeti atelierele la care doriti sa participati:


In cazul in care nu doriti sa achizitionati colectia Webinar Hartuirea la locul de munca , puteti opta pentru unul dintre produsele de mai jos:


Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.